Cukierki reklamowe w sklepach spożywczych

Cukierki reklamowe

Cukierki reklamowe

We współczesnym marketingu, prowadzonym przez sklepy stacjonarne, ogromną rolę odgrywają gadżety reklamowe. Są to przedmioty, które dzięki atrakcyjnemu wyglądowi oraz innym walorom (w tym smakowym), przyciągają uwagę klientów do firmy, która w ten sposób się promuje. Dotyczy to m. in. sklepów spożywczych. Gadżety reklamowe, które one dystrybuują na swoim terenie, cechuje różnorodność – jedne są popularniejsze inne mniej lubiane. Jaki przykład lubianych i popularnych gadżetów reklamowych można tu podać?

Przede wszystkim będą to cukierki reklamowe. Ich popularność wśród klientów bierze się z dobrego smaku – wszyscy lubią słodycze, a w tym także cukierki. Oczywiście smaki mogą być różnorodne i to także jest zaleta. Ponadto cukierki należą do najpopularniejszych gadżetów reklamowych wśród ich producentów i dystrybutorów. To z kolei wynika z faktu niskich kosztów produkcji oraz łatwości dystrybucji. Szczególną łatwością dystrybucji cukierki reklamowe charakteryzują się we wspomnianych sklepach spożywczych.

Powód jest oczywisty: sklepy spożywcze są idealnym miejscem dystrybucji cukierków – również wyrobów spożywczych. Poza samą popularnością, ważne jest, w jaki konkretnie sposób owe cukierki się rozprowadza. Na terenie sklepu spożywczego najczęściej odbywa się to poprzez rozdawanie w miejscach widocznych, gdzie każdy może podejść i poczęstować się, albo też poprzez sprzedaż. Oczywiście ta druga forma jest mniej lubiana przez klientów, dlatego rzadziej stosowana. Aby bowiem gadżet reklamowy, w sensie ogólnym, był skuteczny, powinien być wręczony klientowi za darmo. Jest to jedna z podstawowych zasad marketingu.

Cukierki reklamowe pełnią swoją rolę w sposób stuprocentowo skuteczny, jeśli są również wyposażone w nadruki. Oczywiście nadruki te nawiązują do danego sklepu, lub ewentualnie produktu będącego w jego asortymencie. W jednym i drugim przypadku chodzi tu o promocję konkretnego producenta żywności lub też sklepu jako takiego. Nadruki, o których wspomniano, przedstawiają zatem najczęściej po prostu nazwę lub logo producenta danego produktu lub sklepu spożywczego.